تفاوت نقاشی نمای سیمانی و سنگی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تفاوت نقاشی نمای سیمانی و سنگی
شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت 11:7 | بازدید : 65 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

نقاشی نما شاید در ظاهر بسیار ساده باشد؛ اما برای آنکه بتوانید از نتیجه نهایی لذت ببرید، باید از روش مناسب و رنگ متناسب با نمای ساختمان خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا درباره تفاوت بین نمای سیمانی و نمای سنگی صحبت کنیم. به نظرتان این دو نما چه تفاوتی از نظر ساختار با هم دارند؟ برای نقاشی هر کدام باید از چه روشی استفاده کرد؟ آیا می‌توان از همان تجهیزات و وسایلی که برای نقاشی نمای سنگی استفاده می‌شود، روی نمای سیمانی هم استفاده کرد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره تفاوت بین نقاشی این دو نما بیشتر بدانید.

نمای سیمانی

نمای سیمانی به‌صورت کلی دو نوع سفید و سیاه دارد. البته نماهای سیمانی سیاه، بیشتر به رنگ طوسی هستند. نماهای سیمانی سفید به سرعت کثیف می‌شوند. به همین خاطر در مدت زمان معین، نیاز به نماشویی پیدا می‌کنند. وقتی که نما رنگ خود را از دست بدهد یا مدت طولانی شسته نشود، نما احتیاج به نقاشی مجدد خواهد داشت.

نمای سنگی

سنگ از جمله متریال بسیار رایج در نمای ساختمان به حساب می‌آید. از انواع مختلف سنگ در نمای ساختمان استفاده می‌کنند. برخی انواع سنگ همانند مرمر یا گرانیت نیاز به نقاشی ندارند. در این نوع سنگ، فقط از شستشوی نما استفاده می‌شود؛ اما گاهی از سنگ‌هایی همانند سنگ‌های رودخانه‌ای در نمای ساختمان یا دیوارهای ساختمان استفاده می‌کنند. این نوع سنگ‌ها رنگ طبیعی دارند؛ اما معمولاً برای زیباتر کردن نمای ساختمان، سنگ را نیز نقاشی می‌کنند.

نقاشی نما سیمانی

وقتی که روی نمای سنگی دست بکشید، متوجه می‌شوید که نمای سیمانی، بافتی بسیار زبر دارد. سیمان دارای خلل و فرج بسیاری است. همین خلل و فرج و همچنین بافت دندانه‌ای شکل و زبر باعث می‌شود تا نقاشی نمای سیمانی کار بسیار دشواری باشد. معمولاً از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که پوشانندگی بسیار خوبی داشته باشند. به غیر از نوع رنگ، ابزارهایی که در نقاشی نما سیمانی استفاده می‌کنند نیز اهمیت بسیاری دارد. در نقاشی این نوع نما، معمولاً از روش‌هایی استفاده می‌کنند که رنگ به‌صورت کامل نما را بپوشاند. بر اساس شرایط مختلف و نوع دیوار، از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. روش استفاده از پیستوله یکی از رایج‌ترین روش‌های نقاشی نما سیمانی به حساب می‌آید. پیستوله می‌تواند رنگ را به‌صورت کاملا پودری روی سطح پخش کند. به همین خاطر لا به لای بافت سیمان می‌رود و تمام سطح را می‌پوشاند. معمولاً از غلطک برای نقاشی سیمان استفاده نمی‌کنند؛ اما اگر قرار باشد از غلطک استفاده کنند، بهتر است غلطک‌هایی پر پشت را انتخاب کنید که غلطک لای بافت زبر و دندانه‌ای سیمان برود. همچنین برای نقاطی که رنگ نخورده، از قلم‌مو استفاده می‌کنند. در ضمن به یاد داشته باشید که گاهی سیمان به‌خاطر مشکلات خشکی، ترک می‌خورد. یک پیمانکار حرفه‌ای، پیش از نقاشی نما سیمانی، ابتدا قسمت‌های ترک خورده را درزگیری می‌کند.

نقاشی نمای سنگی

نقاشی نمای سنگ در مقایسه با نمای سیمانی تا حدودی راحت‌تر است. البته باید به نوع سنگ نیز دقت داشت. در وهله اول اینکه سنگ در مقایسه با سیمان، سخت‌تر رنگ را قبول می‌کند. به همین خاطر معمولاً برای نقاشی نما سنگی، از پرایمرهای مختلف روی نما استفاده می‌کنند. انتخاب نوع رنگ در نقاشی سنگ همانند نقاشی سیمان حساسیت ندارد. همچنین از انواع مختلف ابزارهای نقاشی همانند غلطک، پیستوله یا قلم‌مو می‌توانید استفاده کنید.

تفاوت عمده بین نقاشی نمای سنگی و سیمانی چیست؟

تفاوت عمده بین نقاشی نما سنگی و سیمانی، بافت زبر و خلل و فرج سیمان است. البته در نظر داشته باشید که گاهی سنگ‌ها تیشه خورده هستند. سنگ‌های تیشه خورده نیز همان مشکل نمای سیمانی را دارند. به این ترتیب باید در این نوع نماهای سنگی نیز از انواع پیستوله استفاده کنید تا تمامی بخش‌های سنگ به‌خوبی پوشش‌دهی رنگ داشته باشد. در صورتی که بخشی از نما رنگ نگرفته باشد، ظاهر نما اصلاً زیبا نخواهد بود. پس حتماً باید نقاشی نمای سنگ‌های تیشه خورده و سیمانی به‌خوبی و با دقت کامل انجام شود.

کار را به کاردان بسپارید

در نهایت توصیه ما به شما این است که با پیمانکاران خبره در این زمینه صحبت کنید. پیمانکارانی که به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه تخصص دارند، درباره تفاوت بین انواع نمای سنگ و همچنین تفاوت بین نمای سنگ و سیمان به‌خوبی اطلاع دارند. به همین خاطر دقیقاً می‌دانند که باید از چه رنگ و تجهیزاتی روی هر نما استفاده کنند. به این ترتیب نه نگران دوباره کاری هستید و نه لازم است تا چندین و چند بار برای گرفتن نتیجه بهتر، رنگ و تجهیزات جدید بگیرد. توجه داشته باشید که در انتخاب پیمانکار نیز دقت داشته باشید. به هر پیمانکاری نمی‌توان اطمینان کرد. حتماً پیش از واگذاری پروژه نمای ساختمان خود به یک شرکت پیمانکاری، ابتدا رزرو کاری او را چک کنید. یک پیمانکار حرفه‌ای، ابتدا از نوع نما و شرایط ساختمان و محیط بازدید می‌کند. سپس بعد از بررسی، پیشنهادات مختلف را ارائه می‌دهند. با این کار هم کار نقاشی نما شما سریع‌تر به پایان می‌رسد و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

تفاوت نقاشی نمای سیمانی و سنگی




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 18
:: بازدید سال : 29
:: بازدید کلی : 1946